26 stycznia 2011

Ćwiczenia do SER, ESTAR, HABER

Jako że kiedyś obiecałam i że jestem pasjonatką gramatyki, wrzucam kilka przykładów do czasowników BYĆ, o których już pisałam. Można je robić w komentarzach :) Należy wybrać czasownik.

1. Ana jest młoda:
Ana ........ joven. (es/está)
2. Jesteśmy zmęczeni:
....... cansados. (somos/estamos)
3. Jestem prawnikiem:
...... jurista. (soy/estoy)
4. On jest bardzo bogaty:
Él ....... muy rico. (es/está)

5. Na ogół jest smutny, ale dzisiaj jest wesoły:
 ....... una persona triste, pero hoy ...... alegre. (es/está) (es/está)
6. Rośliny są zielone:
Las plantas ....... verdes. (son/están)
7. Jesteś zły (z natury, charakteru):
..... malo. (eres/estás)
8. Jesteś chory?
¿...... enfermo? (eres/estás)
9. Jesteśmy w Polsce.
....... en Polonia. (somos/estamos)
10. Jesteśmy z Hiszpanii.
...... de España. (somos/estamos)
11. Blisko jego domu jest (jakiś) sklep.
Cerca de su casa ...... una tienda. (está/hay)
12. Przepraszam, gdzie jest restauracja Beczka?
Perdone, ¿dónde ...... el restaurante Beczka? (está/hay)

I co Wy na to? :)

6 komentarzy:

  1. 1.es, 2.estamos, 3.soy, 4.es, 5.es, esta 6.son 7.eres 8.estas 9.estamos 10.somos 11.hay 12.esta

    dobrze?;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam takie same odpowiedzi tylko... czemu w 1 jest es? nie powinno być esta? Przecież to że jest młoda to nie znaczy że kiedyś nie będzie stara, nie?

    OdpowiedzUsuń
  3. w 1 jest es ponieważ jest to cecha stała

    OdpowiedzUsuń
  4. To jest jej cecha gdyby było està Józef tzn że wygląda młodo

    OdpowiedzUsuń